Är så himla stressad över livet som kommer och ska hända. Känner att jag måste ta tag i saker, där mycket av de som jag måste ta tag i är saker som jag inte kan eller orkar påverka i nuläget. Ta-studenten-ångesten har gjort sig påmind nu i samband med min födelsedag. Vi tar studenten om 204 dagar. Det är inte många dagar. Jag måste klara av skolan, ta körkort innan jag tar studenten, börja träna och så måste jag helt allmänt fixa mitt liv. På något sätt är det meningen att jag ska klistra ihop dessa bitar och sen klara av livet utan att dö av stress.

Och att alla tycker att frågan om vad jag ska göra efter gymnasiet är rimlig. Vad är ens det. Klart som fan att jag inte vet det. Jag vill inte tänka på det, jag har tillräckligt med saker att tänka på som det är nu.

Jag försöker tänka att det kommer lösa sig. Att jag ändå inte kommer kunna påverka det just nu. Jag försöker påminna mig själv om att jag fortfarande är liten, för jag är väldigt liten. Jag är inte dum, jag inser ju att jag inte har någon som helst erfarenhet av det riktiga livet, det ända jag känner till är skolvärlden.

Kommentera

Publiceras ej